Regulamin sklepu internetowego PLASTIKOWO.pl
SPIS TREŚCI:
- Postanowienia wstępne
- Pojęcia
- Podstawa prawna
- Usługi elektroniczne w sklepie PLASTIKOWO.pl
- Kontakt ze Sprzedawcą
- Proces składania zamówienia
- Ogólne warunki umów
- Obowiązki Sprzedawcy
- Dostawa
- Obowiązki Klienta
- Odpowiedzialność stron
- Dane osobowe
- Pozasądowe zasady rozpoznawania sporów
- Postanowienia szczególne dotyczące przedsiębiorców
- Postanowienia końcowe
§ 1. POSTANOWIENIA WSTĘPNE
- Niniejszy regulamin określa podstawowe zasady dotyczące świadczenia usług oraz warunków zawierania umowy sprzedaży obowiązujące w sklepie internetowym PLASTIKOWO.pl, prowadzonego przez przedsiębiorstwo Barlo SP. Z O.O. z siedzibą w Siemianowicach Śląskich, ul. Chemiczna 14, 41-100 Siemianowice Śląskie, tel.: +48 32 209 77 77, NIP 6431776607, REGON 52055009200000, wpisanego do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr. KRS: 0000935297.
- Poniższy regulamin jest skierowany do konsumentów jak również przedsiębiorców użytkujących sklep internetowy PLASTIKOWO.pl
- Zgodnie z zasadami poniższego Regulaminu administratorem danych osobowych jest Usługodawca.
- Podanie danych osobowych w Sklepie Internetowym jest dobrowolne, aczkolwiek konieczne w celu realizacji zamówień.
- Każdy korzystający ze Sklepu Internetowego ma możliwość sprawdzenia, zaktualizowania oraz korekty swoich danych osobowych.
§ 2. POJĘCIA
Ilekroć w niniejszym regulaminie mowa jest o:
- FORMULARZ REJESTRACJI – formularz w systemie teleinformatycznym, którego skuteczne wypełnienie przez Klienta i przesłanie do Usługodawcy prowadzi do zawarcia bezpłatnej umowy świadczenia usługi prowadzenia konta w systemie.
- FORMULARZ ZAMÓWIENIA – dokument (sporządzony również w formie elektronicznej) stwierdzający przyjęcie zamówienia do realizacji, określający podstawowe parametry zamówienia, takie jak ilość i rodzaj zamawianych towarów lub usług, sposób płatności, wysyłki. Zawiera dane klienta i adres doręczenia. Jest podstawą do realizacji zamówienia
- SPRZEDAWCA/USŁUGODAWCA rozumie się przez to przedsiębiorstwo Barlo SP. Z O.O. z siedzibą w Siemianowicach Śląskich, ul Chemiczna 14, 41-100 Siemianowice Śląskie, tel.: +48 32 209 77 77, NIP 6431776607, REGON 52055009200000, wpisanej do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod nr. KRS: 0000935297.
- KLIENT/UŻYTKOWNIK – w rozumieniu jako:
- osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych
- osoba prawna lub inna jednostka posiadającą osobowość prawną
- jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
- DNI ROBOCZE – w rozumieniu dni od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- REGULAMIN – zbiór zasad istniejących w omawianym Sklepie Internetowym.
- KONTO UŻYTKOWNIKA – czyli zespół zasobów i uprawnień w systemie Sklepu internetowego Sprzedawcy.
- FIRMA KURIERSKA – w rozumieniu jako podmiot prawny, który w ramach prowadzonej działalności gospodarczej świadczy usługę przewozu i doręczenia rzeczy.
- UMOWA SPRZEDAŻY – to zawarcie umowy sprzedaży w rozumieniu kodeksu cywilnego, które następuje w momencie zaakceptowania regulaminu i potwierdzeniu danych zamówienia przez KUPUJĄCEGO poprzez wejście w przesłane w potwierdzeniu zamówienia hiperłącze.
- TERMIN PŁATNOŚCI – czyli termin, w którym kwota zamówienia uiszczona przez Klienta, ma wpłynąć na konto Sprzedawcy.
- KODEKS CYWILNY – w rozumieniu aktu prawnego opisanego w Ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r.
- NEWSLETTER – w rozumieniu przekazywania informacji handlowej skierowanej do klienta za pośrednictwem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych, po wyrażeniu uprzedniej zgody na otrzymywanie informacji handlowych przez klienta.
- PRODUKT/ TOWAR – w rozumieniu jako dobro fizyczne, rzecz ruchomą, oznaczoną co do gatunku, a w niektórych przypadkach określonych na stronie (w tym w szczególności towarów nieprefabrykowanych), oznaczonych co do tożsamości, obecny w Sklepie Internetowym wyprodukowane i przeznaczone na sprzedaż.
- SKLEP INTERNETOWY – w rozumieniu niniejszy sklep prowadzony na domenie (plastikowo.pl) przez (Barlo SP. Z O.O. NIP 6341776607, ul. Chemiczna 14, 41-100, Siemianowice Śląskie, Polska) dający możliwość kupowania produktów przez Internet.
- USŁUGA INTERNETOWA – w rozumieniu usługi świadczonej drogą elektroniczną poprzez sieć telekomunikacyjną z wykorzystaniem technologii informacyjnej, w tym w szczególności za pośrednictwem Internetu.
- USŁUGOBIORCA – w rozumieniu osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadającej osobowości prawnej, która korzysta z usługi świadczonej drogą elektroniczną.
- PODSTAWA PRAWNA – w rozumieniu zapisów prawa Kodeksu Cywilnego stanowiące podstawę prawidłowej obsługi Kupującego przez Sprzedającego.
- ZAMÓWIENIE – w rozumieniu wyrażenia i potwierdzenia zgody realizacji zamówienia przez Klienta w formularzu zamówienia w rozumieniu art. 60 Kodeksu cywilnego, którego przedmiotem jest chęć zawarcia Umowy Sprzedaży.
- USŁUGI ELEKTRONICZNE – w rozumieniu operatorem płatności internetowych jest platforma Przelewy24, PayU
§ 3. PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks Cywilny (Dz.U. 1964 nr 16, poz. 93 ze zm.). 1.4.6.
- Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 poz. 827)
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. – Kodeks Cywilny (Dz. U. 2002 nr 144, poz 1204 ze zm.)
§ 4. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE PLASTIKOWO.pl:
- Dostępne usługi elektroniczne w Sklepie Internetowym:
- Formularz Rejestracji
- Formularz Zamówienia
- Konto
- Newsletter
- Operatorem płatności internetowych – w rozumieniu platformy:
- Przelewy 24
- PayU
- Usługa prowadzenia konta świadczona jest nieodpłatnie, a świadczenie usługi w tym zakresie rozpoczyna się po zakończonej rejestracji (rozumianej jako zakończenie procesu poprzez uzupełnienie wszystkich wymaganych pól).
- Formularz Zamówienia umożliwia zawarcie Umowy Sprzedaży
- Szczegółowe warunki świadczenia usługi Newslettera określone są w Polityce Prywatności.
§ 5. KONTAKT ZE SPRZEDAJĄCYM
- Kontakt ze Sprzedawcą możliwy jest za pomocą:
– poczty elektronicznej, poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: biuro@plastikowo.pl
– poczty tradycyjnej, na adres BARLO SP. Z O.O. ul. Chemiczna 14, 41-100, Siemianowice Śląskie, Polska
– telefonicznie, pod nr. telefonu 788-988-380 w dni robocze w godzinach 8:30-16:30
§ 6. PROCES SKŁADANIA ZAMÓWIENIA ORAZ SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT
- Umowa sprzedaży może zostać zawarta za pomocą wskazanych w § 5 danych kontaktowych poprzez złożenie przez klienta jednoznacznego oświadczenia woli zakupu produktów oferowanych przez Sprzedawcę ze wskazaniem ich ilości oraz cech umożliwiających Sprzedawcy ich wyróżnienie spośród całego asortymentu, a także przy uwzględnieniu sposobu płatności.
- Oświadczenie woli może zostać złożone także za pomocą systemu teleinformatycznego, tj. strony internetowej Sprzedawcy.
- Umowa sprzedaży zostaje zawarta z momentem potwierdzenia złożenia zamówienia na stronie. Od tego momentu w mocy są obowiązki stron określone w § 8 oraz § 9. Moment potwierdzenia zamówienia jest momentem zawarcia umowy sprzedaży.
- Cena określona na stronie do momentu zawarcia umowy nie jest ofertą w myśl art. 66 kodeksu cywilnego, stanowi jedynie zaproszenie do zawarcia umowy zgodnie z art. 71 kodeksu cywilnego.
- Cena określona na stronie jest określona w złotówkach.
- Sprzedawca dopuszcza następujące metody płatności ceny:
- Przelew bankowy
- Płatność kartą
- Płatność blikiem
- Płatność za pośrednictwem operatora płatności internetowych (PayU/Przelewy 24)
- Zapłata należności powinna nastąpić w terminie 3 dni roboczych od złożenia zamówienia. Brak uiszczenia należności przez Klienta w ww. terminie, będzie skutkowało automatycznym anulowaniem Zamówienia.
- W przypadku płatności za pośrednictwem operatora płatności internetowych do ceny zakupu może być doliczona dodatkowa opłata serwisowa.
- Sprzedawca może zamieścić na Stronie produktowej lub w ofercie informację o liczbie dni roboczych, w ciągu których nastąpi nadanie przesyłki z przedmiotem zamówienia. Wskazana informacja to orientacyjny czas liczony od momentu przyjęcia zamówienia do realizacji, do chwili wysłania przedmiotu zamówienia do Klienta za pośrednictwem firmy kurierskiej. Czas realizacji zamówienia jest podawany z uwzględnieniem terminu skompletowania wszystkich zamówionych produktów. Sprzedawca zastrzega, że termin dostawy jest jedynie orientacyjny i przekroczenie ww. terminu nie będzie się wiązało z powstaniem po stronie Klienta uprawnienia do odstąpienia od umowy.
- W przypadku zamówienia kilku rodzajów produktów przez Klienta należy sugerować się czasem wysyłki, który jest najdłuższy z tych produktów.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia wynikające z problemów po stronie operatora płatności elektronicznych.
- W przypadku płatności za pomocą operatora płatności internetowych zastosowanie mają regulaminy i ogólne warunki umów operatora płatności.
- Klient akceptuje wystawianie faktur przez Sprzedawcę drogą elektroniczną. Możliwe jest w każdym momencie odwołanie ww. zgody.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odstąpienia od realizacji zamówienia w przypadku nieprawdziwości informacji, o których mowa w §3 ust 2, w wyniku braku zapłaty lub w wyniku innych okoliczności leżących po stronie Sprzedawcy i Klienta.
- W przypadku zamówienia produktów o różnych przewidywanych terminach dostawy towar zostanie dostarczony według terminu, który jest najdłuższy. Jednakże terminu dostawy są terminami orientacyjnymi i mogą ulec zmianie.
- W przypadku, gdy po zawarciu umowy wystąpią okoliczności uzasadniające podwyższenie cen towaru lub usługi (podwyższenie cła, opłata celna dodatkowa, inne obciążenia publiczno-prawne), sprzedawca może odpowiednio zmienić cenę, nawet w przypadku gdy nie zostało to uwzględnione w umowie pomiędzy stronami.
§ 7. OGÓLNE WARUNKI UMÓW
- Sprzedawca oświadcza, że jest właścicielem przedmiotu sprzedaży. W związku z powyższym oferowane przez Sprzedawcę przedmioty są wolne od wad prawnych.
- Zawarcie umowy sprzedaży następuje z chwilą złożenia zamówienia za pośrednictwem Formularza zamówienia lub w innej równoważnej formie, przewidzianym w Regulaminie.
- Sprzedawca oświadcza, że przedmiot umowy znajduje się na magazynie lub w przypadku braku przedmiotu umowy na magazynie, Sprzedawca niezwłocznie złoży zamówienie bezpośrednio u producenta. Brak produktu na magazynie nie uprawnia Klienta do odstąpienia od umowy.
- Klient będący konsumentem w rozumieniu Kodeksu cywilnego może skorzystać z ustawowego prawa do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa na zasadach przewidzianych w ustawie z 30 maja 2014 roku- Prawo konsumenta, z uwzględnieniem warunków przewidzianych poniżej.
- Odstąpienie od umowy może się odbyć poprzez złożenie Sprzedawcy oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Przykładowy wzór oświadczenia znajduje się w załączniku do Regulaminu.
- Warunkiem skorzystania przez Klienta z uprawnienia do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa w terminie 14 dni od dnia otrzymania przedmiotu umowy możliwe jest wyłącznie pod warunkiem odesłania towaru w stanie nienaruszonym. Jeżeli towar będzie nosił ślady użycia, Sprzedawcy przysługuje prawo do proporcjonalnego obniżenia ceny.
- Przy odstąpieniu od umowy towar ma być w stanie nienaruszonym, umożliwiającym jego dalszą odsprzedaż. Poprzez stan umożliwiający dalszą odsprzedaż rozumie się obowiązek Klienta do odesłania towaru w oryginalnym opakowaniu oraz zabezpieczonego oryginalną folią ochronną. W przypadku braku powyższego Sprzedawca ma uprawnienie przewidziane w pkt. poprzedzającym.
- W razie odstąpienia od umowy Klientowi przysługuje prawo do dochodzenia zwrotu kosztów dostawy w wysokości najtańszego dostępnego sposobu dostawy zapewnionego przez Sprzedawcę w momencie składania zamówienia Formularz zwrotu.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku towarów nieprefabrykowanych (personalizowanych). W tym zakresie konsument będzie poinformowany na stronie produktu lub w jego opisie przed zawarciem umowy o ograniczeniu ww. prawa do odstąpienia.
- W momencie składania zamówienia Klient zobowiązany jest podać adres dostawy. Adres dostawy nie może być zmieniony po jego przekazaniu firmie kurierskiej, a ewentualna zmiana może wiązać się z obowiązkiem dopłaty.
- Zamówienie składające się z różnych towarów o różnym czasie realizacji jest dostarczane po skompletowaniu całości, tzn. po upływie czasu najdłuższego z podanych.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
§ 8. OBOWIĄZKI SPRZEDAWCY
- Sprzedawca zobowiązany jest do zapewnienia, iż rzeczy oferowane na stronie są wolne od wad.
- Sprzedawca zobowiązany jest do wydania rzeczy. Wydanie rzeczy jest spełnione w momencie przekazania zakupionego przedmiotu firmie transportowej. Od tego momentu korzyści oraz ryzyko związane z rzeczą, w tym ryzyko uszkodzenia czy przypadkowej utraty rzeczy leży po stronie Klienta.
- Sprzedawca zobowiązuje się do dostarczenia instrukcji obsługi zapewnionej przez producenta sprzętu oraz, w razie potrzeby, zapewnić dodatkowe instrukcje dot. właściwości zakupionego produktu.
- Sprzedawca nie ma obowiązku odbioru przesyłek wysłanych do niego za pobraniem. Ewentualne zwroty zaakceptowane przez Sprzedawcę, związane z odpowiedzialnością gwarancyjną, uprzednio uzgodnione w drodze mailowej, są wykonywane na koszt Klienta.
§ 9. DOSTAWA
- Dostawa zakupionego na stronie towaru odbywa się za pośrednictwem firmy kurierskiej.
- Koszty wysyłki mogą nie być uwzględnione w cenie produktu, uwidocznionej na stronie i w takim przypadku zostaną doliczone w późniejszych etapach realizacji zamówienia. Jednakże koszty transportu są uwzględnione na fakturze VAT.
- W zakresie usług dostawy przewidziana jest usługa transportowa pod wskazany budynek.
- Odpowiedzialność Sprzedawcy względem Klienta jest określana na podstawie informacji zawartych w art. 556-576 Kodeksu Cywilnego. W przypadku uszkodzenia przewożonego towaru Klient zobowiązany jest sporządzić protokół szkody wraz z kurierem i niezwłocznie poinformować sprzedającego o szkodzie. Zachowując tryb reklamacyjny Klient może uzyskać rekompensatę za uszkodzony towar lub wymianę na nowy wolny od wad.
- W przypadku, gdy tryb reklamacyjny zostanie dochowany a odszkodowanie wypłacone przez przewoźnika na rzecz Sprzedawcy, to Klient nabywa prawo do dochodzenia wymiany sprzętu na nowy.
§ 10. OBOWIĄZKI KLIENTA
- Klient zobowiązany jest uiścić należność, na którą składa się koszt produktu oraz koszt dostawy.
- Dokonywanie jakichkolwiek czynności w toku realizacji zamówienia, a także po jego realizacji w imieniu osoby prawnej uzależnione jest od wykazania dostatecznego umocowania do reprezentowania danej osoby.
- W razie dostrzeżenia wad produktów, które mogły powstać w momencie dostawy, Klient zobowiązany jest sprawdzić ładunek w obecności kuriera i zgłosić kierowcy uszkodzenie, zgodnie z procedurami obowiązującymi u danego przewoźnika, pod rygorem braku możliwości reklamacji wad powstałych podczas transportu.
- Klient zobowiązany jest użytkować towar zgodnie z jego przeznaczeniem, a także z zaleceniami producenta i Sprzedawcy.
- Wszelkie wady czy nieścisłości w dostarczonych produktach powinny być zgłaszane niezwłocznie Sprzedawcy za pomocą formularza reklamacji.
§ 11. ODPOWIEDZIALNOŚĆ STRON
- Sprzedawca nie odpowiada za opóźnienia, które wynikną z winy przewoźnika, w tym zakresie jakakolwiek odpowiedzialność odszkodowawcza Sprzedawcy jest wyłączona.
- Sprzedawca nie znajduje się w zwłoce w przypadku wystąpienia opóźnień, o których mowa w punkcie powyższym. Sprzedawca nie znajduje się w zwłoce również, gdy jakiekolwiek opóźnienia wynikają z działania siły wyższej, rozumianej jako zdarzenie przyszłe, którego strony nie mogły przewidzieć w momencie zawierania umowy, w szczególności pożar, epidemia, powódź, stan wyjątkowy, strajk, działania zbrojne lub inne wydarzenia o podobnym charakterze.
- Za niewłaściwe korzystanie z produktu, w szczególności poprzez samodzielny montaż niektórych komponentów, samodzielne przeróbki, czy montaż niezgodny z zaleceniami, czy instrukcjami Sprzedawcy, odpowiedzialność ponosi Klient. W tym zakresie jakakolwiek odpowiedzialność Sprzedawcy zostaje wyłączona.
- Sprzedawca udziela 12-miesięcznej gwarancji jakości na zakupione w sklepie produkty.
§ 12. DANE OSOBOWE
- Administratorem danych osobowych Klientów Sklepu Internetowego PLASTIKOWO.pl jest Barlo SP. Z O.O. z siedzibą w Siemianowicach Śląskich, ul. Chemiczna 14, 41-100 Siemianowice Śląskie, tel.: +48 32 209 77 77, NIP 6431776607, REGON 52055009200000, e-mail: biuro@plastikowo.pl
- Kontakt w sprawach związanych z ochroną danych osobowych, e-mail: biuro@plastikowo.pl
- Dane Użytkowników będą przetwarzane za ich zgodą oraz w celu realizacji zamówień.
- W przypadku Klientów, którzy wybrali dostawę za pośrednictwem kuriera lub przewoźnika, Administrator danych osobowych udostępnia dane wybranemu przewoźnikowi w celu realizacji dostawy.
- W przypadku Klientów, którzy wybrali sposób płatnością elektroniczną lub kartą płatniczą, Administrator danych osobowych udostępnia dane wybranemu podmiotowi, który obsługuje płatności elektroniczne w Sklepie PLASTIKOWO.pl.
- Klient ma prawo do dostępu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia w ich przetwarzaniu lub do ich przenoszenia.
- Wszelkie żądania dotyczące danych osobowych można przesyłać za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres e-mail: biuro@plastikowo.pl lub pisemnie na adres: Barlo SP. Z O.O. z siedzibą w Siemianowicach Śląskich, ul. Chemiczna 14, 41-100 Siemianowice Śląskie
- Klient dobrowolnie podaje swoje dane osobowe wykazane w Formularzu Zamówienia lub Formularzu Rejestracji, natomiast bez ich podania realizacja zamówienia nie jest możliwa.
§ 13. POZASĄDOWE ZASADY ROZWIĄZYWANIA SPORÓW
- Sprzedawca informuje, że możliwe jest pozasądowe rozwiązywanie sporów (ODR) między Sprzedawcą a Klientem wynikających z min. Regulaminu lub Umowy Sprzedaży.
- Pozasądowe rozwiązywanie sporów może się odbywać w szczególności za pośrednictwem poniższych platform:
– https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
– http://ec.europa.eu/consumers/odr
– https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php
§ 14. POSTANOWIENIA SZCZEGÓLNE DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
- Sprzedawca oświadcza, że w przypadku zawarcia Umowy Sprzedaży na zasadach B2B, z Klientem będącym przedsiębiorcą w rozumieniu kodeksu cywilnego, do którego zastosowania nie mają przepisy o ochronie konsumenckiej (tj. przedsiębiorcę niebędącego osobą fizyczną, lub przedsiębiorcę będącego osobą fizyczną, która transakcję zawiera w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą), Klient taki nie korzysta z ochrony konsumenckiej.
- Między Sprzedawcą a Klientem będącym przedsiębiorcą w rozumieniu Kodeksu cywilnego rękojmia za wady fizyczne jest wyłączona.
- Klientowi będącemu przedsiębiorcą nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa w terminie 14 dni od dnia otrzymania rzeczy w trybie ustawy o prawach konsumenta.
- W przypadku opóźnień w płatności, zastosowanie będą miały przepisy ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych.
§ 15. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Treść regulaminu wraz z datą opublikowania widoczna jest w każdym czasie na stronie internetowej pod adresem Regulamin
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego. W przypadku niezgodności postanowień regulaminu z ww. przepisami pierwszeństwo mają przepisy powszechnie obowiązujące.
- Dla wykładni postanowień umownych oraz specyfikacji sprzętu wiążący jest język polski.
- Każdorazowe składane zamówienie stanowi odrębną umowę sprzedaży i wymaga osobnej akceptacji Regulaminu.
- Spory wynikłe z umów zawieranych na podstawie niniejszego regulaminu podlegają jurysdykcji sądów polskich i będą rozstrzygane według prawa polskiego.
- Umowy zawierane na podstawie niniejszego regulaminu zawierane są w języku polskim.
Załączniki (pliki do pobrania):